اولین خودروی کاملا ایرانی ساخته می‌شود

گروه صنعتی چکاد اولین شرکتی است که به صورت خصوصی بحث ساخت پلتفرم خودروی کاملا ایرانی را پیگیری می‌کند. اولین خودروی ایرانی در آینده‌ای نزدیک با طراحی و دانش ایرانی توسط این شرکت تولید خواهد شد.

محمدرضا فامنینی مدیرعامل یکسان آریان خودرو یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی چکاد بیان کرد: شروع کار گروه صنعتی چکاد با شرکت چکاد صنعت بود. این مجموعه حدود نیم قرن تجربه فعالیت در زنجیره تامین قطعات خودرو  را دارد. شروع کار گروه صنعتی چکاد با قطعات فلزی خودرو بود، به مرور زمان بزرگ‌تر شد و در حال حاضر شامل ۶ شرکت می‌شود که در زمینه‌های مختلف از جمله تولید قطعات فلزی بدنه و پرسی، تولید  قطعات پلیمری در ابعاد بزرگ، سایت قالب‌سازی در گرید قالب G1 و G2 و بازرگانی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: گروه صنعتی چکاد اولین شرکتی است که به صورت خصوصی بحث ساخت پلتفرم خودروی کاملا ایرانی را پیگیری می‌کند. اولین خودروی ایرانی در آینده‌ای نزدیک با طراحی و دانش ایرانی توسط این شرکت تولید خواهد شد. اسم این پروژه «وای پی» است اما هنوز مشخص نیست که با چه برند تجاری و عنوانی وارد بازار می‌شود. این خودرو حاصل همکاری صنعت و دانشگاه است.

مدیرعامل یکسان آریان خودرو با اشاره به این که گروه صنعتی چکاد در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید اولین خودروی کاملا ایرانی است، عنوان کرد: برنامه تولید حدود ۲ سال طول می‌کشد و بعد از آن به تولید انبوه می‌رسیم. این خودرو براساس نیازمندی‌های جامعه ایرانی طراحی شده است. این خودرو ب تکیه بر توانمندی‌های شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و ساخت آن کمترین وابستگی را به کشورهای خارجی دارد.

گروه صنعتی چکاد از سال ۱۳۷۶ کار خود را با نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات دوو (شرکت کرمان موتور) و محصولات شرکت ایران خودرو و با نام «اتول‌باشی» در فضایی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع در خیابان تهران‌نو واقع در شرق شهر تهران آغاز کرد. در سال ۱۳۷۷ شرکت «اتول‌باشی» تبدیل به مجرب‌ترین و مدرن‌ترین نمایندگی خدمات پس از فروش شد.

منبع: نیوزروم

1 Comment

Join the discussion and tell us your opinion.

  1. قفل دیجیتال

    خیلی سایت خوبی دارید

Comments are closed.