رونمایی از پروژه تامین خط هات استمپینگ گروه صنعتی چکاد

در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران،‌ گروه صنعتی چکاد از  بالاترین فناوری تولید قطعات و مجموعه‌های بدنه خودرو به روش پرس کاری گرم و ایجاد زیرساخت‌های خطوط تولید به روش هات استمپینگ، که به تازگی در آن ورود کرده است،‌رونمایی کرد؛ این اتفاق بی‌نظیر باعث می‌شود که کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل، در مسیر بهبود قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی چکاد،‌ گروه صنعتی چکاد با ورود به بالاترین فناوری تولید قطعات و مجموعه‌های بدنه خودرو به روش پرس کاری گرم و ایجاد زیرساخت‌های خطوط تولید به روش هات استمپینگ،‌ بعد از ایجاد زیرساخت‌های تولید قطعات پلمیری در رده بزرگ و آماده سازی سایت‌های ساخت قالب‌های رده جی1 افتخار دیگری را در سال 1403 در پرونده کاری خود به ثبت رساند.
ورود گروه صنعتی چکاد به تولید قطعات به روش هات استمپینگ، نشان دهنده ارزش و احترام جایگاه ایمنی خودرو و سرنشینان خودرو است. این مجموعه صنعتی در تلاش است، پروژه‌های را عملیاتی کند که کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل ارتقاء پیدا کند و رضایت مردم کسب شود.

پروژه تامین خط هات استمپینگ (Hot stamping) از جمله پروژه‌های مهم گروه صنعتی چکاد است که در سال جاری محقق شد. از جمله مزایای روش هات استمپینگ می‌توان به کاهش هزینه تولید،‌ اجرای الزامات استانداردی، افزایش چشمگیر ایمنی خودرو، کاهش وزن و مصرف سوخت،‌ بهبود استفاده از مواد اولیه، تولید قطعات و سازه‌های سبک خودرویی و در نهایت کاهش آلایندگی محصول اشاره کرد. از دیگر مزایای اجرای این پروژه استحکام بدنه خودرو است که در زمان تصادف برای سرنشینان ایمنی بیشتری ایجاد خواهد کرد و این امر اهمیت بسزایی دارد.

گروه صنعتی چکاد با بیش از 60 سال سابقه درخشان در زمینه تولید قطعات و مجموعه‌‏های بدنه خودرو، خدمات خودرویی و فعالیت‏‌های بازرگانی، به عنوان یکی از واحدهای برتر تعاونی در کشور مشغول به فعالیت است. این مجموعه با چشم‌‏انداز تبدیل شدن به نخستین خودروساز بخش خصوصی و سرآمدی در این صنعت و با بهره‌‏گیری از دانش و تکنولوژی روز و نیروی انسانی متخصص و کارآزموده می‌کوشد، سهم خود را در اعتلای صنعت خودروسازی، به خوبی ایفا کند.

گفتنی است،‌ نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران از ۲۹ خرداد ماه لغایت اول تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ از غرفه گروه صنعتی چکاد و نوآوری‌های که داشته است، بازدید به‌عمل آورند.